Manier van werken
Intake
Wanneer ik een verzoek ontvang om een traject te starten, plan ik altijd een intake/kennismakingsgesprek in bij de klant thuis. Het doel daarvan is tweeledig: enerzijds op inhoud: goed zicht krijgen op de werkelijke omvang van de vraag, de verschillende factoren die meespelen, de wensen die er liggen. Anderzijds om te bepalen of 'het goed voelt', sommige mensen noemen het ook wel 'een klik' hebben.
Dat laatste is minstens zo belangrijk als de inhoud. Er moet een gevoel van begrip en beginnend vertrouwen zijn om te starten. Wanneer beide kanten helder zijn kunnen we samen afspraken gaan maken. De intake is altijd vrijblijvend en kosteloos.
Tijdens de kennismaking bekijken we samen de betreffende plekken, dat kunnen één of meerdere kamers of kasten zijn, maar bijv. ook de plaatsen van de administratie of je dagplanning als je meer behoefte hebt aan structuur. Het werkt het beste als je niet opruimt voordat ik kom, hoe realistischer het beeld, hoe beter. Het kan zijn dat je je daar ongemakkelijk bij voelt. Hopelijk is het helpend om te weten dat ik al heel veel gezien heb en dat het een belangrijke eerste stap is naar een huis met meer rust en overzicht. Ik kom 'anoniem' bij je thuis, dat wil zeggen dat ik geen bedrijfskleding aan heb en ook geen belettering/reclame op mijn auto.
Als je het desondanks een te grote stap vindt om de eerste keer thuis af te spreken, kunnen we op een neutrale plek samen komen.
Aan de slag!
Als we een startpunt hebben uitgekozen gaan we op jouw tempo door de spullen. Aan de hand van vragen maak jij de keuze over wat weg kan en wat blijft. Dit kan een lastig proces zijn, maar je zult merken dat het steeds makkelijker wordt. We ruimen op en ordenen zodat kamers in huis hun doel weer terug krijgen. Daarna kijken we samen wat een mooie plek is voor de spullen die je houdt en richten de kasten, administratie of kamer opnieuw in. Dat doen we op zo'n manier dat het daarna voor jou makkelijk wordt om het opgeruimd te houden. Jij bent altijd degene die bepaalt of iets weg mag of niet. We gaan doelgericht aan de slag, met aandacht en zorg.
Als je dat prettig vindt breng ik de kleine spullen die weg mogen naar de kringloop voor een tweede leven.
Terwijl je bezig bent zie je de ruimte om je heen ontstaan, de rust in je hoofd keert langzaam terug.
Neem vrijblijvend contact op: info@kiemorganizing.nl of 06-41743184